כל הורה אשר שם את ילדיו במסגרת חינוכית בבוקר רוצה לדעת כי היום שלו מתנהל כשורה, שהוא שמח במהלך היום, מרגיש טוב, משחק עם החברים בגן, מסתדר עם הגננת והצוות ולא פחות חשוב אוכל כמו שצריך במהלך היום, במיוחד את הארוחות המרכזיות שהן ארוחת הבוקר וארוחת הצהריים. הילדים שלנו נמצאים המון שעות בגן ולכן התזונה שלהם חשובה מאוד לתהליך ההתפתחות, הגדילה, לקיום של תהליכי חשיבה וריכוז, לרמות אנרגיה תקינות וכדומה.
בכדי לדעת שהילד שלנו אכן אוכל כמו שצריך במהלך היום ניתן בסוף יום כשבאים לאסוף את הילד מהגן פשוט לשאול את הסייעת או הגננת איך הילד אכל, האם הוא שומר על גיוון ומסכים לאכול את כל המנות במהלך השבוע או שמא הוא מסרב לחלק או לכל המאכלים.
מה אפשר לעשות במידה ולא?
במידה והילד מראה סימני סירוב או משאיר את מרבית הארוחה בתוך הצלחת, בתור התחלה ניתן לנסות ולדבר איתו בסבלנות ברגעים שאנחנו נמצאים איתו. להסביר לו את החשיבות של אכילת אוכל מגוון, לנסות ולבשל לו בבית אוכל דומה ובמידה וזה לא עוזר פשוט לשאול אותו מדוע הוא לא אוכל בגן?.
בנוסף, לילדים שלנו, יש נטייה להתנהג כמונו ולכן מומלץ מאוד שלא לעשות ״עניין״ מהאוכל בבית, כך הילד לא יעשה בעצמו ״עניין״ מהאוכל בגן. יש לאפשר לילד את זכות הבחירה מתוך שתיים או שלוש אפשרויות בארוחות שמכינים בבית ולהעניק לו עצמאות, מה שיגרום לו לחוש מעורבות ויעודד אותו לאכול. ברגע שהילד יתחיל לאכול בבית, סביר להניח שדפוס ההתנהגות הזה יחזור גם בגן. כדאי לבקש מהגננת לערב את הילד, כמו למשל לעזור לה לחלק את המנות לילדים ושאר פעולות שיגרמו לו לחוש אמפתיה כלפי נושא האוכל ולאכול בעצמו.